Jom Baca Entry Ini??? Jangan Lepaskan!!!

Resepi Kerang Bakar



Assalamualaikum.. 



Dalam bulan puasa memang banyak makanan yang kita teringin.
Macam-macam makanan yang kita nak makan. 
Betul kan? 

 Hari tu hani teringin sangat nak makan kerang bakar.
Teringat waktu kat cafe kolej kenikmatan kerang bakar. 
aum...opps..tak boleh lebih-lebih.. 
  Bulan puasa lagi ni. 

Hani nak kongsi resepi kerang bakar yang sangat mudah dan ringkas. 

Bahan-bahan:
-Kerang 
-Lada mesin 
-Serai. 
-Garam/Aji/Gula 
-Sos tiram

Cara-caranya: 
-Masukkan kerang kedalam tempat pembakar. 
- Campurkan lada mesin+garam+aji+gula+sos tiram. 
-Selepas itu,barulah letakkan lada mesin tadi ke atas kerang. 
-Di ikuti dengan serai yang telah dihiris nipis. 
Siap!! 
 Tunggu sehingga kerang masak.. 

Inilah hasil nya....




 Resepi kerang bakar yang sangat mudah kan.  
Cuba!! Jangan tak cuba. 

 Kalau cicah dengan air asam.
Lagi terangkat ooo...
Memang best.hihi... 


Tukang Taip,

7 comments:

  1. dah lama tak makan kerang bakar...

    ReplyDelete
  2. wah!! air asam tu yg sedap ..=D..suka sgt5..

    ReplyDelete
  3. wahhhhh! bestnye kerang bakar. cicah ngn air asam.perh..terliur la plk.huhu

    p/s: hani,,cikyue da PM taw detail tuk GA kad raya kt FB hani:)nama FB cikyu: Syezza Awina

    ReplyDelete
  4. dh lame xmkn kerang bakar.isi dalam dia rase ape kalau buat/bakar mcm ni?

    ReplyDelete